آشنایی با محتوای چکیده مقاله

  • 2021-05-03 20:18:50
  • پژواک دانش
آشنایی با محتوای چکیده مقاله

سلام دوستان عزیز، پژواک دانش قصد دارد در مورد نوشتن صحیح مقاله به شما آموزش دهد، تا بتوانید با نوشتن مقالۀ صحیح و درست هم از لحاظ نوشتاری و هم از لحاظ مفهوم جملات بهترین مقاله را ارائه دهید. با ما همراه باشید.

 

قسمت اول: آشنایی با محتوای چکیده مقاله

 

  1. چرایی موضوع (اختیاری):

چرایی موضوع در چکیده اختیاری می باشد و چکیده در واقع یک فضایی نصف صفحه ای است که برخی ها برای آن حد تعیین می کنند مثلاً می گویند چکیدۀ شما باید بین 150،100 یا 200 کلمه باشد و شما باید این را مَد نظر داشته باشید که به چرا بودنِ انتخاب محتوای مقاله در چکیده اشاره شود.

 

  1. اشاره به روش ها (اختیاری):

در چکیده احتیاج نیست به جزئیات مقاله بیان شود مثلاً احتیاج نیست به چه صورت روش هایی تحقیق انجام داده اید. اما اگر تمایل دارید می توانید اشاره کلی به صورت محدود از آن داشته باشید.

 

  1. اشاره به کلیات انجام شده (اجباری):

در این بخش شما باید به صورت مختصر و مفید کلیات کارهایی را که انجام داده اید در چکیده اشاره کنید.

 

  1. اشاره به نتیجه مهم (اجباری):

در این بخش به صورت کلی نتیجه های مهم را حتماً ذکر کنید. مثلاً نمی خواهد به جزئیات مورد اشاره شود. شما باید نتیجه کار به شکل کلی بیان کنید که باعث توجه کسانی شود که مقالۀ شما را بررسی می کنند. این روش تاثیر گذار خواهد بود زیرا علت اصلی آن به این صورت است که نتیجه و شاخص های کلیدی که واقعاً مختص مقالۀ شما می باشد که دیگران هیچ اشاره ای با آن نکرده اند مورد توجه قرار بگیرند.

 

  1. اشاره به یک تحلیل (اجباری):

حتماً حتماً به یکی از تحلیل هایتان را اشاره کنید زیرا باعث می شود خواننده توجه کند که شما شخصی باسواد و تحلیل گر هستید نه یک فرد نتیجه گرا.

 

آموزش کارگاه آنلاین مقاله نویسی علمی پژوهشی و ISI