ارز Cryptocurrency

  • 2021-06-13 10:49:52
  • پژواک دانش
ارز Cryptocurrency

ارزهای رمز پایه Cryptocurrency چه نوع ارزهایی هستند و چطور کار می کنند؟

 

ارزهای رمز پایه که آنها را با نام رمز ارز نیز می شناسند، واحدهای پولی مجازی و دیجیتالی مدرنی هستند که بر خلاف ارزهای رایج، به صورت امن و با متدهای رمز نگاری Cryptography فعالیت می کنند. در واقع در هر تراکنش، چندین پردازش امنیتی از طریق سیستم جامع بلاک چین صورت می گیرد و نکته ای که امنیت این تراکنش ها را تامین می کند این است که هیچ  واسطه خاصی مثل یک بانک یا یک درگاه پرداخت بین دو طرف معامله قرار ندارد و تمام این مبادلات با امنیت سیستم رمز گذاری شده خود کاربران انجام می شود. با تعریفی دقیق تر باید گفت، تراکنش های این معاملات در شبکه بزرگ بلاک چین Blockchain که یک زنجیره بزرگ از کاربران عضو در این شبکه است انجام می پذیرد.

 

هر تراکنش بین چند ده سیستم کامپیوتری مختلف به صورت  رمز گذاری شده پردازش می شود به همین خاطر امکان ردگیری این معاملات وجود ندارد و همین بهانه اصلی دولت ها و مخالفین این ارزها می باشد. با اینکه امروزه این ارزها به ارزهای قابل استفاده در خرید و فروش های عادی نیز تبدیل شده اند، اما همچنان بزرگترین استفاده از آنها برای انجام معاملات محرمانه  است و به همین خاطر دولت ها و بانک های بین المللی این ارزها را مقصر خیلی از پول شویی های بزرگ می دانند. اگر چه نمی توان از این حقیقت چشم پوشی کرد، اما از طرف دیگر امنیت تراکنش ها برای خیلی از کاربران عادی نیز یک موهبت است. ایجاد امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران برای معاملات تجاری دلیلی بر خلاف کار بودن آنها نیست و این مسئله اولین نکته مهم و دلیل اصلی محبوبیت کریپتوکارنسی ها می باشد.

 

از دیگر دلایلی که کاربران (عمدتا کاربران غربی) تمایل زیادی به استفاده از ارزهای رمز پایه دارند، معاف بودن آن ها از مالیات است! برخی از بانک ها در کشورهای مختلف از کاربران به ازای استفاده از خدمات بانکی و تراکنش های  بزرگ مالیات می گیرند.

 

اما از جایی که راهی برای ثبت رکوردهای مالی از طریق پرداخت ها و تراکنش های کریپتوکارنسی وجود ندارد، هیچکس نمی تواند متوجه شود که شما چه زمانی، از چه جایی و به چه مقداری خرید یا فروش داشته اید. اما این مسائل یک نکته منفی بزرگ را نیز شامل می شوند. آن هم مدت زمان طولانی برای تکمیل هر تراکنش است. چرا که همانطور که گفته شد، پردازش تراکنش ها باید از طریق هزاران و یک شاید میلیون ها سیستم مجزا انجام شود و همین مسئله به افزایش زمان یکپرداخت در این سیستم منجر می شود. این زمان با توجه به نوع و حجم تراکنش شما، ممکن است بین چند دقیقه الی چندین ساعت به طول بی انجامد.

 

جهت ثبت نام کارگاه معامله گری ارزهای دیجیتال اینجا کلیک کنید.