دستور define

  • 2021-06-13 18:00:59
  • پژواک دانش
دستور define

متغيير ها در PHP:

فرض كنيد شما مي خواهيد يك مقدار عددي يا رشته ايي مثلا نمره يه دانشجو يا اسم يك دانشجو رو نگه داريد و بعد از يك سري كار ها دوباره استفاده كنيد براي اين كار از متغيير ها استفاده ميكنيم و يك متغيير را تعريف ميكنيم.

 

در زبان هاي ديگر مانند Pascal , C++ , C #, C ما هنگام تعريف متغيير بايد نوع آن را هم تعريف كنيم اما در PHP نيازي به تعريف نوع متعيير نمي باشد خود PHP نوع آن را تشخيص مي دهد . PHP به حروف بزرگ و كوچك حساس است.براي تعريف متغيير دو نوع متغيير موجود است اولي ثابت ها هستند كه بعد از تعريف آن ها از آن ها فقط استفاده ميكنيم و مقدار آن ها را نمي توان تغيير داد و مقدار آن ها هميشه ثابت هستد نوع دومي متغيير ها معمولي هستند كه مقدار آن ها مي توانند در داخل برنامه تغيير كنند .

 

قوانين نام گذاري متغيير ها

1 .نام متغيير مي تواند از حروف الفباي انگليسي و بزرگ و كوچك و عدد و علامت _ یا همان Underline  تشكيل شود.

 

2 .نام متغيير حتما بايد با يك حرف يا علامت _ شروع شود. مثال نام Intnumber صحيح و نام 1int غلط است.

 

3 .نام يك متغيير نمي تواند شامل فاصله باشد .

 

ثابت ها

ثابت ها در كل برنامه به صورت سراسري هستند و در برنامه با دستور define تعريف مي شوند و در نام گذاري آن ها لازم نيست كه كاراكتر $ اول آن قرار بگيرد . دستور define سه ورودي دارد كه اولين ورودي آن نام ثابت هست و دومين ورودي آن مقدار آن ثابت هست و ورودي سومي كه اختياري هم هست مقدار true يا false است كه اگه در آن true قرار دهيم نام ثابت ما در كل برنامه حساس به حروف بزرگ و كوچك نيست و فرقي نمي كند كه در برنامه با حروف بزرگ نوشته شوند يا كوچك ولي اگر false قرار دهيم در كل برنامه حساس به حروف بزرگ و كوچك است و ما بايد در كل برنامه نام ثابت را دقيقا همان نامي كه در دستور define نوشتيم بنويسيم پيشفرض دستور define كلمه false است. به مثال define توجه كنيد .

 

php?>

;("name","Ali")define

;echo name

;(family","zamani",true") define

;echo family

;echo FAMILY

 

خروجی:

Ali

Zamani

Zamani

 

 

جهت ثبت نام کارگاه آنلاین طراحی وب با PHP   کلیک کنید.