آموزش ماین کردن

  • 2021-06-20 06:37:03
  • پژواک دانش
آموزش ماین کردن

ماجرای ماین کردن Mining چیست؟

سیستم ارزهای رمز گذاری شده یا همان Crptocurrency در یک شبکه جامع به نام Blockchain صورت می پذیرند. و همچنین این شبکه با کمک سیستم های کاربران یا همان کامپیوتر و بعضی از موبایل های هوشمند فعالیت می کند. در این شبکه میلیون ها کاربر فعالیت می کنند. مسلما همه این چندین میلیون آدم فعال در شبکه بلاک چین خریدار یا فروشنده نیستند. پس حتما دلیلی وجود دارد که این افراد وقت، انرژی، هزینه و توان پردازشی سیستم خود را در اختیار انجام تراکنش های دیگران می دهند.

 

این دلیل همان بحث ماین کردن است و افراد در واقع ماینر MINER هستند. که بر اساس انجام معادلات ریاضی تراکنش ها و معاملات متعدد، مقداری ارز رمز پایه دریافت می کنند و در کیف پول خود یا WALLAT که همان حساب کاربری مخصوص برای دریافت و مدیریت این واحدهای پولی است جمع می کنند. سپس هر زمان که مقدار موجودی آن ها به حد مجاز برای برداشت رسید، می توانند آن ها را به منظور خرید و یا تبدیل به واحد پولی واقعی مثل دلار، یورو و حتی ریال خرج کنند.

 

شرایط ماین کردن چیست و برای ماین کردن به چه چیزی نیاز است؟

هر کسی می تواند به یک ماینر تبدیل شود. شما با ماین کردن می توانید از این شبکه عظیم اقدام به کسب درآمد کنید. اما برای این کار شرایطی وجود دارد که می بایست قبل از شروع آن ها را مورد توجه قرار داد. اول از همه اینکه شما باید یک کیف پول یا همان Wallet بسازید. سایت ها و ارگان های مختلفی هستند که این امکان را برای شما فراهم کرده اند. می توانید با توجه به نیاز خودتان، انواع آنلاین، دسکتاپی یا حتی موبایلی این سایت ها را استفاده کنید. اما پیشنهاد می شود از والت رسمی کمپانی بلاک چین که موسس این سیستم است استفاده کنید.

 

برای مثال اگر شما با اتریوم و بیت کوین کار می کنید، برای ایجاد Wallet انحصاری خودتان وارد سایت https://www.blockchain.com/wallet  شوید و از طریق آن اقدام به ساخت یک حساب کاربری کنید. اما اگر خواستید از دیگر سیستم های معنبر در این زمینه نیز استغاده کنید، سایت TREZOR هم توصیه خوبی خواهد بود.

 

جهت ثبت نام کارگاه معامله گری ارزهای دیجیتال اینجا کلیک کنید.