آموزش استخر میانرها

  • 2021-06-20 17:23:23
  • پژواک دانش
آموزش استخر میانرها

استخر ماینرها Mining Pool چیست؟

همان طور که در مطالب های قبل گفتیم، پردازش های ماینینگ توسط سیستم های کاربران و به صورت نوبت به نوبت انجام می شود. اما بیت کوین که طی چند سال اخیر میلیون ها کاربر جذب کرده و میلیاردها تراکنش را تا کنون ثبت کرده حالا به شبکه ای بزرگ و پر انفعال تبدیل شده است. این نکته باعث شده تا سرعت پردازش ها در این سیستم کاهش پیدا کند. به منظور بر طرف سازی مقداری از این مشکل، سیستمی با عنوان استخر ماینینگ Mining Pool ابداع شد. این استخرها در واقع فضایی نسبتا بزرگ هستند که دربردارنده منابع ماینرها می باشند.

 

ماینرهایی که در این استخرهای ماینینگ حضور دارند، با تقسیم بلاک ها "بسته های رمز گذاری شده" بین یکدیگر، هم سرعت پردازش ها را افزایش می دهند و هم کارمزدهای یکسان دریافت می کنند. در حقیقت بر خلاف سیستم اولیه که هر بسته رمزگذاری شده باید به نوبت بین ماینرها پردازش میشد، حالا ماینرهای قوی تر نیازی به صبر کردن نداشته و درست مثل یک ماهی در یک استخر بزرگ، می توانند منابع مختلفی را برای پردازش انتخاب کنند. این استخرها همواره در کنار منابع، ارز و پول هایی برای پرداخت نیز در خود دارند. این یعنی به محض تکمیل یک تراکنش در این استخرها توسط یک ماینر، دستمزد او به سرعت پرداخت می شود.

 

راه و روش های مختلفی در سیستم Mining Pool وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از :

1:پرداخت به ازای اشتراک "Pay-Per-Share "

این متد که ساده ترین روش کسب درآمد برای ماینرها است، به پردازش و حل کردن یک بسته ساده رمز گذاری شده توسط یک ماینر گفته می شود. از طریق این سیستم، کسانی که می خواهند تراکنش های سریعی داشته باشند، بلاک مورد نظر خود را در این استخرها رها کرده و منتظر می شوند تا دیگر ماینرها اقدام به پردازش و ثبت آن کنند.

 

2:سیستم تناسبی "Proportional"

از طریق این روش، ماینرها مجاز می شوند تا از سهام منابع موجود تا زمانی که استخر بلاک های جدید را پیدا کند به صورت متناسب بهره مند شوند. بعد از پایان یک راند، مجددا این شرایط تکرار شده و بلاک های جدید طبق یک فرمول محاسباتی پیشرفته بین ماینرها تقسیم می شود.

 

3:سیستم ماینینگ مشترک به مشترک "Peer-to-Peer "

متد Peer-to-Peer که با عنوان P2Pool شناخته می شود، هر گونه مسئولیت و دخالت یک سرور استخری را کنار زده و اپراتور استخر ماینینگ را در این تعاملات سهیم نمی کند. در این حالت، دو ماینر به صورت مستقیم در یک شبکه مجزا که آن را با نام Side Blockchain معرفی کرده اند، شروع به فعالیت روی یک بلاک اشتراکی می کنند. چنین مسئله ای باعث افزایش سرعت بهره وری می شود.

 

سپس بعد از اتمام انجام معادلات، بلاک مورد نظر مجددا به سرور اصلی انتقال داده شده و به لیست پردازش های موفق اضافه می شود. چنین روشی باعث کاهش حجم ترافیک و پهنای باند شبکه شده و فرصت بیشتری برای ماینرهای تازه کار فراهم می کند.

 

جهت ثبت نام کارگاه معامله گری ارزهای دیجیتال اینجا کلیک کنید.