چگونه ویزای استرالیا بگیریم؟

  • 2021-06-27 16:52:33
  • پژواک دانش
چگونه ویزای استرالیا بگیریم؟

باید به این نکته توجه کنید که برای مهاجرت به استرالیا، سفارت این کشور در ایران نه نوع ویزای مختلف ارائه می کند. که هر یک شرایط و مدارک خاص خود را می طلبد.

 

معرفی نه ویزای سفارت استرالیا در تهران عبارتند از:

 

ویزای سیاحتی، ویزای درمانی، ویزای کار، ویزای اقامت موقت، ویزای تحصیل، ویزای ترانزیت،ویزای مهاجرت، ویزای پناهنگی و ویزای بازگشت مقیم ها

 

تعریف ویزای سیاحتی:

 

این ویزا برای کسانی که قصد دارند خانواده ی خود را در استرالیا ملاقات کنند و یا به منظور سیاحت یا دیگر اهداف غیر کاری وارد استرالیا شوند.

انواع ویزای سیاحتی:

 

الف: ویزای کوتاه مدت به مدت سه ماه است.

 

ب: ویزای بلند مدت که برای بیش از سه ماه یا حداکثر تا 12 ماه می باشد.

 

ج: ویزای دعوتی برای کسانی که از طرف شخصی حقیقی در استرالیا دعوت شده اند و برای اخذ این ویزا فرد دعوت کننده ساکن استرالیا باید دارای یکی از شرایط ذیل باشد:

 

ج-1:وابسته خانوادگی باشد (همسر، پدر یا مادر، برادر، خواهر، فرزند، فرزند خوانده، عمه یا خاله، عمو یا دایی، فرزند عمو، فرزند خاله، فرزند دایی، فرزند عمه، پدربزرگ یا مادربزرگ، نوه

 

نکته: عضوی از مجلس استرالیا یا عوامل دولتی یا شهرداری منطقهای زمان بررسی صلاحیت اخذ ویزا سه هفته است و امکان دارد با احتساب بررسی های پزشکی مدت بیشتری هم طول می کشد.

 

ویزای اقامت کوتاه مدت و ویزای تحصیل:

 

این ویزا برای کسانی است که به علت کار یا تحصیل قصد اقامت کوتاه مدت در استرالیا را دارند. اما برای اخذ این ویزا علاوه بر موارد مورد نیاز ویزای سیاحتی، دعوتنامه از مرکز اشتغال یا دانشگاه مورد نظر نیز ضروری است. و مراحل اخذ این نوع ویزا سه یا چهار هفته طول می کشد.

 

ویزای مهاجرت: این نوع ویزا بر هشت نوع است که مبلغ مورد نیاز و فرم هایش متفاوت است.

 

انواع ویزای مهاجرتی عبارتند از:

 

1:مهاجرت همسر، برای کسانی که همسر یا نامزدشان ساکن استرالیا است.

 

2:مهاجرت کودک، برای کسانی که فرزند خوانده فردی در استرالیا می شوند یا یتیم هستند و کسی کفالتشان را در آنجا بر عهده می گیرد.

 

3:مهاجرت والدین، برای کسانی که فرزندشان در استرالیا است.

 

4:مهاجرت سایر اعضای خانواده، برای کسانی که وابستگی خانوادگی نزدیک دارند یا تنها فرد بازمانده خانواده هایشان در استرالیا است.

 

5:مهاجرت کاری: برای کسانی که شغل مورد نظرشان در استرالیا متقاضی استرالیایی ندارد و مرکزی استخدامشان را پذیرفته است.

 

6: مهاجرت مبتنی بر شغل و مهارت، که بنا بر مهارت کاری صورت می گیرد.

 

7:مهاجرت تجاری، برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند.

 

8:مهاجرت خاص، برای افرادی که پیش از این شهروند استرالیا یا ساکن موقت در این کشور بوده اند: خانواده هایشان در نیوزیلند ساکن باشد، یا استعداد درخشان محسوب شوند مدت زمان مورد نیاز برای بررسی صلاحیت اخذ ویزای مهاجرتی بنا بر مورد متفاوت است.

 

جهت ثبت نام وبینار مهاجرت به استرالیا اینجا کلیک کنید.